Waarom eerst bellen?
We krijgen dagelijks veel telefoontjes. Door eerst te bellen, kunnen we bepalen hoe dringend uw klacht is. Onze triagemedewerker stelt u een aantal vragen om de ernst van uw situatie in te schatten (de urgentie). Soms stellen we ook standaardvragen die verplicht zijn.
De triagist zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp op het juiste moment krijgt.
Belt u voor iemand anders? Zorg s.v.p. dat u bij de patiënt bent en de gegevens bij de hand hebt.
Op basis van het telefoongesprek krijg je een passend vervolgadvies:
Mogelijke uitkomsten:
- Zelfzorgadvies (triageconsult)
Bij minder urgente klachten krijg je telefonisch medisch advies en kun je de volgende werkdag contact opnemen met je eigen huisarts. - Consult op de huisartsenspoedpost
Je krijgt een afspraak. Let op: dit is een richttijd. Patiënten met meer spoed gaan voor, dus je kunt langer moeten wachten. - Visite van de huisarts
In sommige gevallen komt de huisarts bij je thuis.
Welke gegevens wil de triagist van de patiënt weten?
- Naam
- Geboortedatum
- Adres
- Telefoonnummer waarop je bereikbaar bent
- Naam van huisarts
- BSN nummer
- Medicijngebruik
- Medische geschiedenis
- Hoogte van eventuele koorts