Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Waarom eerst bellen?

We krijgen dagelijks veel telefoontjes. Door eerst te bellen, kunnen we bepalen hoe dringend uw klacht is. Onze triagemedewerker stelt u een aantal vragen om de ernst van uw situatie in te schatten (de urgentie). Soms stellen we ook standaardvragen die verplicht zijn.

De triagist zorgt dat u zo snel mogelijk de juiste hulp op het juiste moment krijgt.

Belt u voor iemand anders? Zorg s.v.p. dat u bij de patiënt bent en de gegevens bij de hand hebt.

Op basis van het telefoongesprek krijg je een passend vervolgadvies:

Mogelijke uitkomsten:

  • Zelfzorgadvies (triageconsult)
    Bij minder urgente klachten krijg je telefonisch medisch advies en kun je de volgende werkdag contact opnemen met je eigen huisarts.
  • Consult op de huisartsenspoedpost
    Je krijgt een afspraak. Let op: dit is een richttijd. Patiënten met meer spoed gaan voor, dus je kunt langer moeten wachten.
  • Visite van de huisarts
    In sommige gevallen komt de huisarts bij je thuis.

Welke gegevens wil de triagist van de patiënt weten?

  • Naam
  • Geboortedatum
  • Adres
  • Telefoonnummer waarop je bereikbaar bent
  • Naam van huisarts
  • BSN nummer
  • Medicijngebruik
  • Medische geschiedenis
  • Hoogte van eventuele koorts