Laden

Levensbedreigende situatie? Bel altijd 112

Kosten

Ieder contact met de huisartsenpost wordt in rekening gebracht. De basisverzekering dekt de kosten van de huisarts en dus ook van de huisartsenpost. Bent u verzekerd, dan gaat de rekening rechtstreeks naar uw zorgverzekeraar.

Toeristen en patiënten die niet kunnen aantonen dat zij verzekerd zijn of geen European Health Insurance Card (EHIC) hebben, dienen direct op de huisartsenspoedpost (met pin) te betalen. Een kwitantie wordt meegegeven en de kosten kunnen zelf bij de zorgverzekeraar ingediend worden.

Wat is het verschil tussen een triageconsult en een consult?

Triageconsult: de triagist beoordeelt de hulpvraag van de beller en u krijgt telefonisch uitleg en advies van de triagist.

Consult: de triagist maakt een afspraak voor u op de huisartsenspoedpost. U wordt onderzocht door een huisarts. Ook als de huisarts zich moet verdiepen in een medisch dossier om een goed advies te kunnen geven of om een herhaalrecept uit te schrijven wordt dit berekend als een consult.
N.B. Huisartsenspoedposten stellen niet zelf hun tarieven vast. Dit gebeurt door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Indien een patiënt niet verschijnt op het consult, wordt deze wel in rekening gebracht.